Zastanawiasz się jak wygląda współpraca z trenerem personalnym?
Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące treningów personalnych!

Zacznijmy od początku. Co to jest trening personalny?
Trening personalny opiera się na ścisłej współpracy z trenerem personalnym. Na podstawie szczegółowego wywiadu, pomiarów ciała oraz testów sprawnościowych trener przygotowuje indywidualny plan treningowy, który skupia się na osiągnięciu wyznaczonego przez podopiecznego celu bezpiecznie, efektywnie oraz w konkretnym przedziale czasowym. Aktywnie uczestniczy w treningu instruując, poprawiając technikę oraz błędy. Na bieżąco dokonuje ewentualnych modyfikacji dbając o dobre samopoczucie ćwiczącego.

Jak wygląda pierwszy trening z trenerem personalnym?
Pierwszy trening trwa około 60-90 minut i poprzedza go konsultacja. Podczas takiego treningu można wyróżnić następujące elementy:

1. Wywiad medyczny
To ważne aby trener poznał Twój stan zdrowia, a szczególnie przebyte przez niego kontuzje i problemy zdrowotne. Zapyta także m.in. o rytm dnia, ilość ruchu, snu oraz poziom stresu.
2. Ustalenie celu
Chociaż trener pomoże go sprecyzować, to Ty powinieneś/aś zdecydować jaki jest Twój wymarzony cel, jaka jest jego motywacja, kiedy chcesz go osiągnąć oraz po czym poznasz, że go zrealizowałeś/aś. 
3. Pomiary ciała i testy sprawnościowe
Dzięki nim wspólnie z trenerem dowiesz się m.in. z jakiego miejsca startujesz. 
4. Przedstawienie planu współpracy
Na podstawie własnej wiedzy oraz uzyskanych informacji trener przedstawi Ci indywidualny plan treningowy. 
5. Przeprowadzenie treningu
Pora na właściwy trening pod okiem trenera! Nie musisz się niczym martwić – trener zadba o wszystkie aspekty związane z organizacją ćwiczeń.

Jak przygotować się do treningu personalnego?
Przede wszystkim zdecyduj jaki cel chcesz osiągnąć. To już połowa sukcesu 🙂 

Co zabrać na taki trening?
Wygodne buty treningowe oraz strój sportowy. Przyda się także mały ręcznik do wytarcia potu oraz butelka wody – właściwe nawodnienie podczas aktywności poprawi cyrkulację krwi, wpływając tym samym na odżywienie mięśni. 

Z czego składa się trening personalny? Ile trwa pojedyncza sesja?
Bezpieczny trening składa się zawsze z trzech elementów:
1. Rozgrzewka – jej celem jest podniesienie temperatury ciała i ciśnienia krwi. Skutkuje to lepszym ukrwieniem włókien mięśniowych, stawów i więzadeł. Stają się dzięki temu bardziej elastyczne i mniej podatne na kontuzje. 
2. Trening właściwy – polega na realizacji planu treningowego.
3. Zakończenie – ma na celu wyciszenie i zrelaksowanie mięśni po wysiłku.

Trening personalny trwa około 60 minut. Po tym czasie trener może zlecić jeszcze samodzielne wykonanie dodatkowych ćwiczeń.

Jak często odbywają się treningi personalne?
Ilość treningów jest uzależniona od Twojego celu, potrzeb, możliwości czasowych oraz… budżetu. Ich liczba może wahać się od kilku w tygodniu do jednego na tydzień, lub nawet rzadziej. W przypadku tej drugiej opcji treningi mogą przybrać formę konsultacji podczas której trener poprawi Twoją technikę i nauczy Cię nowych ćwiczeń, które wykonasz następnie samodzielnie, bez jego obecności. 

Podsumowanie:
Masz jeszcze jakieś pytania? Zastanawiasz się nad podjęciem współpracy z trenerem? Po więcej informacji zajrzyj do zakładki TRENINGI PERSONALNE lub jeśli wolisz – do siłowni, porozmawiajmy na miejscu! 🙂

W związku z akcją #FIT_LISTOPAD w dniach 14-20 listopada możesz skorzystać z konsultacji z trenerem już od 79 zł. Kliknij TUTAJ po więcej informacji. 

    Artykuł opracowała:

    Karolina Sądaj

    trenerka personalna